Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Raraco Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató), mint a morakes.hu, morakesek.hu, moraknive.hu, moraknife.hu valamint a mora.raraco.hu domain nevek alatt elérhető weboldal (a továbbiakban: weboldal) üzemeltetője és a weboldalon elérhető szolgáltatások nyújtója a weboldalon igénybe vehető szolgáltatásaira (online rendelések) érvényes.

A Szolgáltató magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Ön a Szolgáltató által üzemeltetett weboldal(ak) használatával, illetve a vásárlásával magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF rendelkezéseit, tudomásul veszi és elfogadja az abban foglaltakat. Jelen ÁSZF magyar nyelvű szerződés, mely nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek.

Tájékoztatjuk Önt, hogy az online rendelésekkel, a szállítás folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weboldalán és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki, mely jogviszonyban Vásárló a weboldalon regisztrált természetes vagy jogi személy (a továbbiakban: Vásárló)

Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető a következő weboldalról: ÁSZF

  1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI

A szolgáltató neve: Raraco Kft.

A szolgáltató székhelye: 2167 Vácduka, Nyár utca 24..

A szolgáltató elektronikus elérhetősége: info@raraco.hu, illetve egyéb a weblapokon közölt elektronikus elérhetőség

Cégjegyzékszáma: 13-09-161155

Cégbejegyzés: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Adószáma: 14655641-2-13

Képviseli: Racs Rajmund ügyvezető (önállóan)

A szerződés nyelve: magyar

  1. AZ ONLINE RENDELÉS ALAPVETŐ SZABÁLYAI

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései. Tájékoztatjuk, hogy a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül irányadóak.

A jelen ÁSZF 2017. július 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et.

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webáruház weboldala, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webáruházon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Az imént részletezett tiltó rendelkezések hatálya alól kivételt képez az ÁSZF megismerés céljából történő letöltése.

  1. a) MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, kivétel ez alól az egyedi ajándékcsomagolás kérése, melynek díja a honlapon megtalálható

A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepelnek. Nem vállalunk felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, az a honlapon megjelenő árak tekintetében addig van érvényben, amíg az ezen az áron kosárba helyezhető.

  1. b) RENDELÉS MENETE

Vásárló a regisztrációját követően bejelentkezik a webáruházba, vagy a termék kosárba helyezése után megadja a teljesítéshez szükséges adatait, ami alapján regisztrációja automatikusan elkészül.

Vásárló kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Vásárló bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” menüpontra kattintva.

Amennyiben Vásárló további terméket szeretne kosárba helyezni, ezt bármikor megteheti az újabb terméknél a kosárba gomb megnyomásával. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termékek darabszámát. A mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. A mennyiség 0-ra állításával a termék kikerül a kosárból.

A kosárba helyezett termékek vásárlási szándékát számítástechnikai rendszerünk nem tekinti véglegesnek, ezért a Vásárló által megrendelésének véglegesítése előtt előfordulhat, hogy az adott terméket/termékeket időközben már megvásárolták és emiatt már nincs készleten. A termékek ebben az esetben automatikusan utánrendelésre kerülnek, amiről Vásárló értesítést kap, és attól függően, hogy megvárja-e az újabb termék beérkezését eldöntheti, hogy vásárlási szándékát fenntartja vagy sem.

Vásárló kiválasztja a szállítási módot, melyek a következőek lehetnek:

Személyes átvétel: Vásárlónak lehetősége van a telephelyünkön történő átvételre, kizárólag előre egyeztetett és visszaigazolt időpontban. Ebben az esetben Vásárló a weboldalon leadja megrendelését. Amennyiben a megvásárolt termék nincs készleten, úgy amint rendelése megérkezik, a Szolgáltató e-mail-ben értesíti. Az e-mail kézbesítésétől számított 7 naptári napon belül van lehetősége Vásárlónak a telephelyünkön a termék átvételére. A 8. napon, ha nem történt meg az átvétel, a rendelést töröljük. Előre történő utalás, vagy bankkártyás fizetés esetén, ezek után történik meg a visszatérítés rögzítése, illetve 14 napon belül a vételár visszautalása.

Házhozszállítás:

A házhozszállítás díja TNT futárszolgálattal egységesen bruttó 1890,- Ft

Vásárlót bruttó 10.000,-Ft feletti vásárlás esetén szállítási költség nem terheli.

Vásárló ellenőrzi a profiljához rögzített szállítási és számlázási* címet. A jelen ÁSZF elfogadásával a Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a megrendelésről a regisztráció során megadott adatok alapján papír alapú számlát állít ki, melyet a termék csomagolásában elhelyezve küld ki.

*A rendelés véglegesítését követően az adott rendelés vonatkozásában a számlázási és szállítási adatokban változtatás nem eszközölhető.

Végül Vásárló kiválasztja a fizetési módot, melynek típusai a következők:

Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az “Készpénzben fizetés” fizetési módot. Utánvételes fizetési mód esetén a TNT-nél kizárólag készpénzzel történő fizetés lehetséges.

PayPal/Bankkártyás fizetés: Amennyiben a rendelés értékét bankkártyával kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza a „Fizetés bankkártyával” fizetési módot. A fizetéshez a következő bankkártyák használhatók fel: Visa, Mastercard.

E-kupon: Szolgáltató eseti akciók, kedvezmények keretében elektronikus kuponkódokat állít ki. Amennyiben Vásrló rendelkezik ilyen kuponkóddal, úgy azt Kosár, illetve Pénztár oldalakon beválthatja a kuponra jellemző feltételekkel.

Ajándékkártya: A webshopban megvásárolható kártya, mely 2.000-20.000 Ft-ig (ezer forintra kerekítve) feltölthető, és a megvásárlását követő 24 órát követő aktiválástól számított ~ 1 éven belül felhasználható. Webáruházunkban történő rendelés során a Vásárló az érvényes, ajándékkártya kódját fel tudja használni. Ajándékkártyából összeg vissza nem adható.

Adatbeviteli hibák javítása: Vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Rendelés leadását követően Szolgáltató nem tudja garantálni a vásárló kérése esetén az adatok módosítását, valamint nem lehetséges a megrendelt tételek módosítása sem.

Vásárló e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap, mely Szolgáltató részéről tájékoztatásnak minősül mégpedig arról, hogy a rendelés feldolgozása folyamatban van. Amennyiben e visszaigazolás Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vásárlóhoz nem érkezik meg, Vásárló az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül.

A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatja a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

A megrendelés összesítése során és a visszaigazoló e-mailben jelölt fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz.

Vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor megvizsgálni, és amennyiben a csomagoláson/terméken jól látható hiba vehető észre, azt a csomagszállító cégnek (futár) jelezni és jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni.

Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!

  1. c) A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

A kiszállítás jellemzően 2 munkanapot vesz igénybe, azonban ha a megrendelt termék a beszállító európai raktárából érkezik, az időtartam meghosszabbodik, de így sem haladhatja meg a 10 munkanapot. Kérjük kedves Vásárlóinkat, hogy a termék rendelkezésre állásáról minden esetben tájékozódjanak a készletinformációban, mely a termék oldalára kattintva érhető el. A rendelés leadását követően a Szolgáltató a visszaigazoló e-mail-ben tájékoztatja a Vásárlót rendelése állapotáról.

A csomag kézbesítése előtt a csomagszállító cég a Vásárló által megadott e-mail címre a kézbesítés időpontjáról küld megerősítést.

A csomagok kézbesítése, hagyományos csomag esetén munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

Az értékesítés teljesítésének napja: Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény szerinti teljesítés napjának a csomagszállítást végző cégnek történő informatikai átadás napja minősül.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások, a beszállító, csomagszállító cég vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

  1. d) ELÁLLÁS JOGA

A Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  •     a terméknek,
  •     több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  •     több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  •     ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak

a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

Ha a Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF I. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.

Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a Szolgáltató a postára adás időpontját veszi figyelembe.

A Vásárló a megrendelt termék(ek)et postai úton ajánlott küldeményként, vagy futárszolgálat segítségével, igazolható módon kell, hogy visszajutassa Szolgáltató részére az alábbi címre: Raraco Kft. 2167 Vácduka, Nyár utca 24.

A megrendelt termék(ek)et a Vásárló előzetes egyeztetést követően személyesen is visszaviheti Szolgáltató telephelyére.

A Szolgáltató minden esetben e-mailben haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót az elállási nyilatkozatának ügyintézésével kapcsolatban. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatért, kopásért, sérülésért, értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárlót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a használatból adódó anyagi kár megtérítésének megtagadását, illetve visszautasíthatja az elállási jog gyakorlását olyan termék esetében, amelyet a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használtak.

Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a rendeléskori vételárat a Vásárló részére, beleértve a Vásárló felé felmerült szállítási díjat is, amennyiben Vásárló a rendelés egészétől állt el.

A visszatérítés során Szolgáltató azt a fizetési módot alkalmazza, amivel a Vásárló a fizetéskor élt, kivéve utánvét, ajándékkártya, e-kupon esetén. Utánvétes fizetések visszatérítését a Szolgáltató banki átutalással rendezi; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A Vásárló a Szolgáltató erre irányuló kérésére a saját bankszámlaszámát írásban köteles megadni. Hibásan, olvashatatlanul megadott bankszámlaszámból adódó téves utalásért Szolgáltató a felelősséget kizárja.

Online bankkártyás fizetés esetén visszatérítés során a Szolgáltató kizárólag a fizetéskor használt bankszámlaszámra teljesíti a visszatérítést.

Amennyiben fizetőeszközként ajándékkártya, e-kupon került felhasználásra, úgy a visszatérítés promóciós kód formájában történik.

Az ajándékkártya és az e-kupon készpénzre nem váltható.

Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékekben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha – a kipróbálás esetét kivéve – azt használta, illetve ha az a termékek jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a termékeket, vagy a Vásárló kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

  1. e) JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

Jótállás

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján egyes tartós fogyasztásra rendelt termékekre a Szolgáltató köteles jótállást vállalni. A kötelező jótállás a vásárlástól számított 1 éven belül érvényesíthető, amennyiben a Vásárló a vásárláskor kapott jótállási jeggyel igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta.

A kötelező jótállás elsősorban sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök esetében érvényesíthető. A termékek körét a 151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet melléklete tartalmazza. Amennyiben Vásárló a jótállási jegyet elveszti, a jótállási jog abban az esetben is érvényesíthető, ha az adott rendeléshez tartozó számlát bemutatja. A jótállás a Szolgáltató telephelyén, érvényesíthető. A jótállási jog érvényesítése során a Vásárló választása szerint elsősorban kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne. Figyelembe kell venni ilyenkor a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. A Vásárló kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidővel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A termék kijavításával, illetve a javítás idejével a jótállási idő meghosszabbodik, míg a kicserélt termék (vagy annak egy része) tekintetében a jótállás újraindul. A jótállási jog érvényesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit figyelembe véve kell elvégezni. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. A Vásárlónak jogában áll a termék azonnali cseréjét kérni, amennyiben a vásárlás (távollévők között kötött szerződés esetében az átvételtől számított) időpontjától számított 3 munkanapon belül a termék meghibásodik. A jótállási jog érvényesítése során törekednie kell a Szolgáltatónak arra, hogy a javítást/cserét 15 napon belül elvégezze. A kötelező jótállás a Vásárló jogszabályból eredő jogait (különösen a szavatossággal összefüggő jogait) nem érinti. Amennyiben a Vásárlónak a jótállással kapcsolatos minőségi kifogását kötelezett nem, vagy nem megfelelően rendezte, a Vásárló jogosult a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását kezdeményezni.

A jótállási igényt a Szolgáltató elutasíthatja, amennyiben az alábbiak közül bármely eset bizonyítható:

  • A termék hibája nem rendeltetésszerű használat miatt jelentkezett;
  • A termék hibáját túlfeszültség, hálózati hiba, elemi kár okozta.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásával kezdődik.

A jótállás a termék rendeltetésszerű használata esetén érvényes. Meghibásodás esetén a terméket a Szolgáltató a vásárlástól számított 3 munkanapon belül kicseréli, feltéve hogy a használat a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A termék rendeltetésszerű használata mellett bekövetkezett minőségi hiba esetén a terméket a fogyasztó Szolgáltató telephelyére visszahozhatja, illetve a terméket postai úton is visszaküldheti.

Nem minősül rendeltetésszerű használatnak például a használati-kezelési útmutatóban, termékismertetőben foglaltak figyelmen kívül hagyása, helytelen tárolás, helytelen kezelés, helytelen szállítás. A jótállás nem érvényesíthető elemi kár, vis maior miatt bekövetkezett hibák esetén.

Szavatosság

  1. Kellékszavatosság

Határidők, bizonyítás

A Ptk.-ban foglaltak alapján minden új termékre 2 év kellékszavatosság vonatkozik fogyasztói szerződés esetén (kivéve: élelmiszer, kozmetikai, termékek, vegyipari áru). A fogyasztói szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltatótól a Vásárló terméket vásárol a weboldalon keresztül.

A szavatosság 2 évének első 6 hónapjában az esetleges hibák esetén a Szolgáltató vagy a Vásárlóigényének megfelelően intézi a termékkel kapcsolatos minőségi kifogást, vagy lehetősége van arra, hogy bebizonyítsa: a termék annak nem rendeltetésszerű használata miatt hibásodott meg, esetleg természetes kopás következménye, de mindenképpen mentes gyártási hibáktól.

A hibás termékkel kapcsolatos lehetőségek. A Ptk. alapján a Vásárló hiba esetén elsősorban kijavítást vagy kicserélést kérhet. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a termék javítható, vagy cserélhető (ugyanolyan termékre), akkor a Vásárló e két lehetőség közül választhat. Amennyiben a kicserélés költsége jóval meghaladja a javítás költségét és a termék a javítás után használatra alkalmas, akkor a Szolgáltató jogosult a javítást felajánlani – természetesen ésszerű, mind a két fél által elfogadható határidő mellett (a 15 napos irányadó határidőt külön rendelet említi meg). Aránytalan többletköltség mellett is lehetséges azonban, hogy mégis elfogadja a Szolgáltató a Vásárló kicserélésre vonatkozó igényét, amennyiben a Vásárló számára a kijavítás (és esetleg az ezzel járó határidő) kiemelt kényelmetlenséget jelent.

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Jelentéktelen hiba esetén elállásnak nincs helye.

Amennyiben a terméket nem lehet javítani és cserélni sem, vagy ezek megfelelő határidővel nem biztosíthatóak, vagy ha a kijavítás/csere nem hozott eredményt, akkor a Vásárló kérhet árleszállítást, vagy elállhat a szerződéstől (visszakérheti a vételárat).

Ezektől eltérően lehetősége van a Vásárlónak arra is, hogy a hibás terméket kijavítsa, vagy mással kijavíttassa, amennyiben a kijavítást a Szolgáltató nem vállalta, vagy megfelelő határidővel nem tudta elvállalni.

A kellékszavatossági igény érvényesítéséhez szükséges, hogy

  • a szavatossági idő fennállása alatt,
  • a Vásárló jelenjen meg /Vásárló helyett hitelt érdemlő módon legalább teljes bizonyító erejű okiratba foglalt meghatalmazással igazolt meghatalmazottja jelenjen meg előre egyeztetett időpontban Szolgáltató telephelyén,
  • a vásárlást igazoló számlával,
  • a hibás terméket mutassa be. Mindegyik feltétel együttesen szükséges a szavatossági igény érvényesítéséhez.

Amennyiben a terméket a Vásárló nem rendeltetésszerűen használta, vagy a hiba természetes kopás következménye, a szavatossági igényt a Szolgáltató elutasítja.

A Szolgáltató a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényekről jegyzőkönyvet vesz fel.

Vásárló, a Szolgáltató kérésére a minőségi kifogással érintett termékeket tiszta állapotban köteles visszavinni/visszaküldeni, mivel a hiba megállapításához, illetve a hiba okának feltárásához feltétlenül szükséges pontosan látni a terméket.

A termék 6. hónap utáni meghibásodásai esetén a bizonyítási kényszer már a Vásárlót terheli, azaz vita esetén (vagyis ha a két fél nem tud megegyezni, hogy a hiba oka gyártási eredetű-e, vagy pedig más) a Vásárlónak kell szakvéleményt szereznie a hiba eredetéről.

  1. Termékszavatosság

A Vásárlónak a kellékszavatossági jog mellett lehetősége van minőségi kifogással érintett termékével a termék gyártójához (amennyiben az nem egyezik meg a Szolgáltatóval) fordulni. Ezt a jogát úgy gyakorolhatja, ha ezzel párhuzamosan a szolgáltatónál kellékszavatossági igényt nem érvényesített.

Termékszavatossággal összefüggésben felmerülő gyakori kérdések a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alapján:

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. VEGYES RENDELKEZÉSEK

Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Szolgáltató és Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

Vásárló a Szolgáltatótól kapott rendelésazonosítót (rendelési számot) és a rendeléssel kapcsolatban kapott valamennyi információt köteles bizalmasan kezelni és ezen információk harmadik személy részére történő átadásából származó felelősség és az ebből eredő kár teljes körűen terheli.

Békéltető testületek elérhetőségei az alábbi linken találhatóak.

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

E-mail címe: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap címe: www.panaszrendezes.hu

  1. PANASZKEZELÉS RENDJE

A webáruházunk célja, hogy a Vásárló valamennyi megrendelését megfelelő minőségben, a Vásárló teljes megelégedettsége mellett tudja Szolgáltató teljesíteni.

Amennyiben Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az alábbi módokon és elérhetőségeken terjesztheti elő:

Szóban:

  •     személyesen Szolgáltató telephelyén előre egyeztetett időben;
  •     telefonon keresztül a +3630/388-4557 telefonszámon H-P 9:00-17:00-ig

Írásban:

  •     postai úton (2167 Vácduka Nyár utca 24.);
  •     elektronikus levélben (info@raraco.hu);

Az írásbeli panaszokat a Szolgáltató a jogszabályban előírt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Írásbeli panaszként kezeljük a fenti elérhetőségre küldött leveleket is.

A szóbeli panaszokat a Szolgáltató lehetőség szerint helyben, azonnal megoldja, s amennyiben ez nem lehetséges, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyvet lehetőség szerint a fogyasztó egyetértése mellett véglegesíti és egy példányát a fogyasztónak átadja. Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, akkor a jegyzőkönyvet legkésőbb a szóbeli panaszra adott válasszal egy időben küldi ki – legkésőbb a panasz beérkezésétől számított 30. napon.

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, Pf.: 20.

Központi telefonszám: 36 1 459 48 00

Faxszám: 36 1 210 4677

E-mail: nfh@nfh.hu

Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

E-mail címe: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap címe: www.panaszrendezes.hu

Bírósági eljárás kezdeményezése

Online vitarendezési fórum igénybevétele

Tájékoztatjuk a kedves Vásárlót az online vitarendezés igénybevételéről.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan.

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében.

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr

Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.

Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.

A Budapesti Békéltető Testület elérhetősége:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86Telefon: 06 (1) 488 21 31

A Szolgáltató panaszkezelési szabályzata az alábbi linken keresztül érhető el:

  1. ADATVÉDELEM

Személyes adatokat csak a törvényeknek megfelelően gyűjtünk és kezelünk.

DM levelet csak külön hozzájárulás esetén küldünk. Rendszerüzenetet anélkül is küldhetünk.

Az adatokat a lehető legbiztonságosabban tároljuk.

Harmadik félnek személyes adatokat csak hozzájárulással adunk át.

Bárkinek felvilágosítást adunk a róla tárolt adatokról, ha ezt írásban kéri a info@raraco.hu címen.

A személyes adatok törlését az info@raraco.hu címen lehet kérni.

  1. A WEBOLDAL TARTALMA

Szerzői jog

A weboldal a Szolgáltató saját fejlesztésű egyedi alkotása, a weboldal és az azon található minden alkalmazás, képi, hang és szöveges tartalom, design, illetve azok elrendezése, valamint minden szerzői jog tárgyát képező alkotás szerzői jogi, illetve védjegy oltalom alatt állnak.

A weboldalon található bármely szöveggel, képpel, hanggal, és más anyaggal, alkotással kapcsolatos szerzői jognak és más szellemi tulajdonjogoknak a tulajdonosa és feljogosított használója Szolgáltató.

A weboldal tartalma

A weboldalon található információk vagy bármely adatok, anyagok jóhiszeműen kerültek felhelyezésre és kizárólag általános tájékoztató célt szolgálnak. Szolgáltató kizárja felelősségét a weboldalon elhelyezett információ, adatok vagy bármely anyagok tartalmáért, működőképességéért, teljességéért.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget továbbá azokért az esetleges veszteségekért, vagyoni és nem vagyoni károkért, költségekért, amelyek a weboldalára történő belépésből vagy a weboldal használatából, vagy a weboldalon keresztül igénybevett szolgáltatások használatából közvetlenül vagy közvetetten erednek, kivéve ha a felelősség korlátozása jogszabály által kizárt. A weboldal használója tudomással bír arról, hogy a weboldalt és a weboldalon keresztül nyújtott szolgáltatásokat kizárólag a saját felelősségére és kockázatára használja.

Vásárló kizárólagosan felel az általa a szolgáltatás igénybevétele során megadott adatok és információkért, különösen azok valódiságáért és hitelességéért, továbbá azok által történő jogszerű felhasználásáért.

Kapcsolódó tartalmak

A weboldal tartalmazhat olyan kapcsolódási pontokat, amelyek más internetes honlapokhoz, így különösen a hatóságok vagy szolgáltatókhoz nyújtanak automatikus kapcsolódási lehetőséget. Ezek a kapcsolódó honlapok harmadik személyek tulajdonában, kezelésében állnak.

A kapcsolódó honlapokhoz a Szolgáltató csupán hozzáférést közvetít, azonban nem vállal semmilyen természetű kötelezettséget, felelősséget ezekért a honlapokért vagy az azokon elhelyezett információkért és tartalmakért.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a weboldalon, előzetes figyelmeztetés nélkül és, hogy a weboldal más domainnév alá helyezze át.

Vácduka, 2017. július 1.

Raraco Kft.